Kada je direktora kompanije HOK, Rasheda Singabija, kontaktirao bivši klijent sa pitanjem kako da postojeći stadion može naknadno da opremi i organizuje dešavanja za ljubitelje esports igara, odmah je znao da je ovo prilika da se uradi projekat koji nikada ranije nije postojao. Singabi i njegov tim formirali su malu istraživačku grupu za testiranje i razumevanje standarda za svaku vrstu elektronskih sportskih igara i svrstali ih u operativne podstrukture. Budući da svaka igra zahteva svoj tip podešavanja, bilo je važno konceptualizovati ideje dizajna i dati preporuke za način na koji se postojeći prostori mogu modifikovati kako bi se najbolje iskoristili i uključili u esports aktivnosti.
Obzirom da esports industrija ubrzano da raste, pojavljuju se novi turniri, a igrača i publike je sve više iz dana u dan, bio je ovo još veći izazov za kompaniju.
Od ergonomije stolica za igranje, pa sve do razumevanja šta znači organizovanje esports festivala, tim HOK-a brzo je postao vodeći ekspert za temu razvoja ovog „svemira u nastajanju“, koji bi mogao da se odvija paralelno sa njihovim već veoma uspešnim i inovativnim radom. „Znali smo da je ovo novo tržište i nakon što smo pogledali broj obožavalaca, gejmera i prihode u poređenju sa nedostatkom strukture, shvatili smo da je ovo odlična prilika da dizajniramo nešto novo„, rekao je Singabi.
Dizajn ovih arena takođe predstavlja novu priliku, jer će rast obožavatelja biti ključan za povrat ulaganja vlasnicima koji ulažu u infrastrukturu. Esports arene su u potpunosti prilagođene gejmingu – opremljene brzim internetom, naprednim tehnološkim strukturama, velikim LED ekranima i prostorijama za razmenu iskustava između gejmera i poštovaoca tima. Fleksibilnost arena da se transformišu iz koncertne dvorane, javnih događaja, sportskih mečeva, a sada i esport turnira je rastući trend koji remeti industriju dizajna arena i stadiona.